Tuesday, May 16, 2006

Sesuatu...

Bila kita rasa tidak memerlukan sesuatu, we tend to ignore it and tak kan appreciate kewujudannya.. Ada atau tidak ada, sama je... tak de bezanya. Mungkin bila ada tu, hanyalah sedikit kelebihan @ extra @ bonus.. tapi sebenarnya tak payah ada pun tak per.. Tapi kadang2 ada jugak ketikanya bila kita dah kehilangan sesuatu baru kita rasa keperluannya pada kita...

Itu antara senario dlm kehidupan manusia.. Dan, kalau lah korang yg jadi "sesuatu" tu, how do u feel? Sure sedih, kan?? Kalau boleh, aku pun tak nak jadi "sesuatu" tu.. "Sesuatu" yg hanya diingati apabila rasa diperlukan sahaja.. Bila keperluan dah dipenuhi, maka "sesuatu" akan dilupakan kembali. Dan begitulah seterusnya..At times, we tend to be "sesuatu" bila kita rasa kita yg memerlukan sesuatu yg satu lagi.. Bodohkah kita utk menjadi "sesuatu"?? Bodoh ke tak?

****** CIKGU ******
Hari ni 16 May. Hari yg amat bermakna pada semua pendidik2 di tanahair.. Hari ni lah meja diorang akn penuh dgn bunga, hadiah dlln..Selamat hari guru, cikgu!!

Memang besar jasa2 cikgu ni.. Bgai pihak aku sendiri, aku mmg takkan lupakan pengorbanan besar guru2 aku masa sekolah yg byk memberi kesan kpd hidup aku skrg (selain parents).. Aku sendiri pernah bergelar guru, walaupun hanya utk tempoh 3 bulan jer.. Tapi panggilan "cikgu" still lekat sampai sekarang bila aku terserempak dgn bekas anak2 muridku yg rata2nya sebaya adik aku & masih bersekolah menengah.. Sedikit malang, aku tak sempat tunggu Hari Guru.. terpaksa tinggalkan sekolah utk terima offer kerja skarang.. (kalau x, sure aku dpt byk hadiah)..

Kerjanya nampak remeh tapi bukan mudah sebenarnya.. Terlalu banyak perkara (selain drpd sekadar akademik sahaja) yg perlu dijaga.. Maka wajarlah mereka ini dihargai.. Bukan mudah utk menjadi guru yg benar2 berhati guru..

** pagi tadi sempat jugak aku wish "Selamat Hari Guru" kpd rakan2 aku yg masih bergelar guru..(Ridzuan, Faishal, Nizam, Liza, Lisa, Zamilla, Sakinah, Hasnul)


2 Comments:

At 2:53 PM, Blogger bzz said...

Nik, kau ada gaya cikgu...
Tanak jadi cikgu ke?

 
At 12:11 AM, Blogger einze said...

Aku dah pernah jadi cikgu.. So, rasanya dah tak nak lahh... :)

 

Post a Comment

<< Home