Sunday, July 09, 2006

Tak Berniat..

** Ni cerita hari Khamis 6/7/06

I had my lunch with a very best girl friend of mine. Makan kat Food Court ofis jer. Tapi aku tak makan pun, just teman dia. Lama giller tak jumpa dia sbb masing2 bz walaupun keje dlm company yg sama.. My "makan" mate yg lagi sorang tak de, outstation ke Kuching..

Seperti biasa, aku akn tanya dia segala updates about herself spanjang kitorang tak berjumpa. Ini termasuklah hal personal, keje etc.. Tapi aku lebih berminat dgn hal personal sbenarnya. Dan dia pun berceritalah semuanya pada aku..Seronok aku dengar dan pada masa yg sama, aku mula sedar setiap org dijadikan dgn masalahnya yg tersendiri.. Nak2 yg melibatkan hati & perasaan..

Dlm hati aku bersyukur jugak sebab aku selalu jadi tempat kawan2 meluahkan perasaan & cerita.. Ini bermakna diorang percaya kat aku.. And don't worry, aku akn jaga kepercayaan korang tu.. :)

Setelah habis dia bercerita and setelah habis komen aku bagi.. Akhirnya tibalah giliran dia pulak utk tanya cerita aku.. Seperti biasa aku akan kata: "Aku tak de cerita lah nak cerita".. And setiap kali aku cakap mcm tu, aku akn nampak wajah kecewa & kesal drpd sahabat aku yg sorang ni sambil berkata:" Kau tipu lah.. Aku cerita semua kat kau.. Kau tak nak cerita pun kat aku".. Dan aku akan terus terusan men"deny" yg aku ada cerita utk diberitahu..

Maafkan aku, Untuk kesekian kalinya aku berbohong lagi.. Dah setengah tahun aku mcm ni.. Aku tak berniat utk berbohong atau tak jujur pada kawan2 yg do care about me..

Bukan aku tak de cerita.. Cuma nya kadang2 kita dapat rasa yg bukan semua org dpt terima dan akn faham apa yg kita rasa dan mahukan.. Kdg2 aku pun jadi skeptical dgn tanggapan org lain pada apa yg sdg aku hadapi ni.. Dan mungkin jugak aku sendiri jadi tak pandai utk menyampaikan ceritanya biar sama sebijik dgn apa yg aku rasa dan fikir.. Aku belum ada kekuatan itu..

Tapi aku tau, aku perlu buat sesuatu.. Bila tiba masanya dan bila aku dah ada kekuatan nanti, aku akn bagitau jugak..
Kepada semua, aku tak pernah berniat utk menipu atau sengaja berahsia.. Terima kasih kepada mereka2 yg mengambil berat hal aku.. I love u all..

p/s: Rasa mcm Siti Nurhaliza la plak, "Biarlah Rahsia.." hahha :P

6 Comments:

At 3:00 PM, Anonymous Anonymous said...

datuk k?

 
At 9:59 PM, Anonymous Anonymous said...

tak baik berahsia...and ko bukan siti..ko nak kawen dgn datuk gak ke nik?!!

 
At 2:21 AM, Anonymous Anonymous said...

everybody ada their own secrets..

tapi kan nik.. kadang2 sakit tau bila ada rahsia yg kena simpan sorang2...

 
At 1:57 PM, Blogger Nepiege said...

People always ask me why I always choose the hard road? My answer will be always the same. "I don't see any easy road to follow. Jadik, biar apa pun org cakap dan org nampak, takkan sama dengan kita yang merasa. Biar pun orang lain cakap diorang pernah alami apa yang kita alami, tapi hakikatnya itu diorang, bukannya kita.

 
At 1:59 PM, Blogger Nepiege said...

Why you always choose the hard road? That is the question people always ask me. And I answer, I never see the is easy road to use.

 
At 12:34 PM, Blogger bzz said...

Nik... Kau memang siti nurhazliza... Bile nak belanja aku berbuka? Rindu kat kau... lama tak jumpe!

 

Post a Comment

<< Home